fredag 16 oktober 2009

Nollställt, vanställt, partytält

Ok, fredagar är av hävd dagen då alla får spatt och börjar gasta 'heeeeelg' och öppet meddela vilka hedonistiska planer man ämnar fylla veckoslutet med (med betoning på 'fylla'). Jag vore en hycklare om jag påstod att jag inte är likadan själv, men när man sitter utan en spänn på fickan och stirrar ut över ett regntungt Göteborg (i väntan på det SNÖKAOS (dvs säkert flera millimeter) som lamslog huvudstaden i veckan som gick) är det lätt att ifrågasätta hur kul det egentligen är en dag som denna.

Tentan gick bra, om jag får säga det själv (jag misstänker att avgörandet dock inte ligger hos mig men man kan ju få spekulera lite) men jag är hungrig och trött. Knappt någon frukost hemma och jag var för korkad för att inse det i tid igår kväll, smart att kolla skafferiet/kylen efter att allt har stängt. Rock'n'rollfrukost (dvs cig och kaffe) gör en grinig och jag är inte helt säker på att jag känner för att ha föreläsningar hela eftermiddagen samt vänta på dessa till klockan 13. Att dra hem emellan är inte ett alternativ eftersom det skulle bli att vända i dörren. Här finns inget att äta och resurserna tillåter inte att botanisera Andra Långgatans utmärkta restaurangutbud. Jag saknar L och tyckte inte alls om att sova ensam inatt efter flera nätter med hennes sällskap.

Gud i helvetet vad jag gnäller.

Jag får se det så här. Jag lyckas ALLTID tillskansa mig en kasse öl på ett eller annat sätt, om jag förflyttar min taniga röv fem meter kan jag sno en kopp kaffe, jag har gott om cig och dessutom skall jag träffa Henne om mindre än en vecka (förutsatt att jag kan hora ihop till en bussbiljett till Sthlm och det ska väl gå), lön nästa helg och sen är det ta mig fan spelning veckan därpå. Förband till Raubtier, för er som undrar - och sedan blir det gig i Sthlm redan i November.

Det är NÄSTAN så att man kan acceptera att det är dags för jobb om inte allt för länge när man tänker på ovanstående. Bara nästan. Det är med fasansfull skräck jag ser fram emot julruschen (annonsbranschen når sin absoluta peak vad gäller kosmisk enfald under den säsongen), denna veritabla våldtäkt på fin grafisk sed vad gäller utsmyckning och kopiöst larviga produkter till allmän försäljning kan få en person med en halv hjärna att vilja karva ur sig ögonen med en sked. Måtte djävulen ta dessa förbannade högtider då folks påklistrade vänlighet och falska leenden tar oanade proportioner. Mig lurar ni inte, era hycklare.

Ska jag se Behemoth i Göteborg eller Stockholm? Åh, dessa i-landsproblem.

Jag beklagar att mitt andra inlägg blev komplett ointressant men jag har inget val då omständigheterna i just detta nu är precis detsamma. Annat blir det väl ikväll och framförallt nästa vecka.

Just nu vill jag bara ha kaffe, mat, ett bad, en kasse öl och en kram av en viss person (inte nödvändigtvis i den ordningen) men det enda jag kan vara säker på där är det förstnämnda så jag får väl börja där och hoppas på en kedjereaktion.

Oh well. Over and out. Osv.

/J.

Inga kommentarer: